(16-07-2025)

RECAL i Każda Puszka Cenna razem z marką Lech na Audioriver Festival – dobra zabawa i ważny przekaz!

Fundacja RECAL w ramach inicjatywy Każda Puszka Cenna wraz z marką piwną Lech pojawili się na Audioriver Festival, by – w rytmie muzyki i festiwalowej atmosfery – edukować uczestników na temat nadchodzących zmian związanych z wprowadzeniem systemu kaucyjnego w Polsce. Święto muzyki elektronicznej po raz kolejny miało miejsce na Łódzkich Błoniach, a w trakcie wydarzenia można było zobaczyć i słuchać takich wykonawców jak Charlotte De Witte, DJ Tiësto, Adriatique, WhoMadeWho, Chase & Status, Gesaffelstein, Mall Grab, Sevdaliza oraz 175bpm.

Organizatorzy zadbali o różnorodny repertuar i światowy poziom wydarzenia, a Każda Puszka Cenna wraz z marką piwa Lech zapewniły dobrą zabawę połączoną z edukowaniem na temat systemu kaucyjnego. To właśnie ten mechanizm finansowy po 1 października 2025 r. stopniowo obejmie wszystkie puszki do napojów, które zwracać za pośrednictwem kaucjomatów będzie można wyłącznie w formie niezgniecionej – informuje Artur Łobocki z Fundacji RECAL odpowiedzialnej w Polsce za inicjatywę Każda Puszka Cenna.

W dniach 11-12 lipca na łódzkich błoniach pojawili się animatorzy projektu Każda Puszka Cenna oraz instalacje przypominające o niezgniataniu puszek. Obok pojemników na puste puszki oraz kosza do głosowania pustymi puszkami, wyjątkowym zainteresowaniem cieszył się InstaSpot Każda Puszka Cenna, gdzie można było zrobić sobie zdjęcie i uwiecznić swój wyjątkowy strój na festiwalu, który słynie z wyjątkowych stylizacji uczestników.

– Czas i miejsce prowadzonych przez nas działań jest nieprzypadkowy. Audioriver to kolejne wydarzenie muzyczne na tegorocznej mapie festiwalowej marki Lech, na którym nieodległe wejście systemu kaucyjnego jest częścią naszej komunikacji we współpracy z Każda Puszka Cenna. Przed uruchomieniem systemu kaucyjnego wszyscy jego uczestnicy muszą wykonać ogromną pracę edukacyjną. Nasze wspólne działania z inicjatywą Każda Puszka Cenna są jej częścią. Uczymy tysiące uczestników że puszki już za chwilę będą miały dla każdego z nas konkretną wartość finansową oraz że nie wolno ich zgniatać, bo za zgniecione nie odzyskamy kaucji. Dla naszej firmy ma to ogromne znaczenie bo w puszkach aluminiowych sprzedajemy 55% naszego piwa –podsumowuje Grzegorz Adamski kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Celem systemu kaucyjnego jest zwiększenie poziomu recyklingu puszek po napojach. Spodziewany efekt to wzrost z obecnego poziomu 80% do ponad 90%. Kraje z wdrożonymi systemami kaucyjnymi osiągają najlepsze wyniki recyklingu puszek po napojach w Europie. Stawkę za 2022 r. otwierają Finlandia i Niemcy z niesamowitym, bo aż 99-procentowym, wynikiem.