Ambasadorzy programu Każda Puszka Cenna pojawią się jednocześnie w 16 krajach, tworząc instalacje artystyczne przypominające o potrzebie recyklingu puszek napojowych. 2 czerwca na Bulwarach Wiślanych stanie PIXELATA z puszek, które następnie zostaną przetworzone i otrzymają nowe życie.
Every Can Counts, wiodąca organizacja non-profit zajmująca się recyklingiem, która w Polsce działa pod hasłem Każda Puszka Cenna, rozpoczyna trzecią edycję International Recycling Tour. Ta inspirująca kampania edukacyjna ma na celu uczczenie Światowego Dnia Ochrony Środowiska oraz wspieranie gospodarki w obiegu zamkniętym. W tym roku ambasadorzy kampanii odwiedzą warszawskie schodki nad Wisłą.
Inicjatywa zachęcająca do recyklingu będzie realizowana od 2 do 5 czerwca w 16 krajach i obejmie 18 lokalizacji w Europie oraz Brazylii. Od gwarnych metropolii po parki miejskie, tętniące życiem plaże i słynne festiwale, ambasadorzy trasy będą zachęcać konsumentów do recyklingu puszek aluminiowych, które mogą być przetwarzane w nieskończoność. Pomogą im w tym przyciągające wzrok plecaki, symbolizujące cel kampanii, jakim jest inspirowanie do selektywnej zbiórki opakowań „w drodze”, co umożliwia ich późniejszy recykling. Plecaki, pełniące praktyczną rolę pojemników na zbiórkę opakowań, będą służyć także jako drogowskazy świadomości ekologicznej, przyciągając uwagę przechodniów, jednocześnie zachęcając ich do recyklingu pustych puszek w przestrzeni publicznej.
#PIXELATA – Instalacja Pop-up ze środowiskowym przekazem
Opierając się na sukcesie poprzednich edycji, tegoroczna International Recycling Tour wykorzystuje pop-upowe instalacje wykonane z aluminiowych puszek – PIXELATy, które pojawią się w kultowych miejscach, od brzegów Dunaju w Wiedniu i Budapeszcie, molo Dun Laoghaire w Dublinie po warszawskie schodki nad Wisłą. Kraje uczestniczące połączyły siły z utalentowanymi lokalnymi artystami ulicznymi, aby stworzyć unikalne motywy ścienne inspirowane Światowym Dniem Ochrony Środowiska. Polska PIXELATA, która powstanie na warszawskich bulwarach nad Wisłą (na wysokości Centrum Nauki Kopernik i Muzeum Sztuki Nowoczesnej) to projekt polskiego artysty Taki Myk Wojciecha Wiśniewskiego. Instalację będzie można podziwiać od rana do zmierzchu w dniu 2 czerwca 2023 r.
Wielokrotnie nagradzany koncept PIXELATY to innowacyjny podpis projektu Every Can Counts, każdorazowo wykonany z około 2000 puszek po napojach, ułożonych w oszałamiające pikselowe malowidła ścienne. Te imponujące dzieła nie tylko urzekają widzów, ale są także symbolem nieskończonych możliwości recyklingu aluminium.
Odwiedzających instalacje zachęcamy do udostępniania własnych zdjęć i filmów z PIXELATĄ w mediach społecznościowych, używając hasztagu #IRT2023. W ten sposób staną się częścią większego ruchu, rozpowszechniając wiedzę na temat trasy i inspirując innych do przyjęcia zrównoważonych praktyk – podkreśla Paweł Wiśnioch, krajowy koordynator Każda Puszka Cenna.
– Zbierając się razem, aby świętować Światowy Dzień Ochrony Środowiska i wykorzystując nieskończony potencjał recyklingu aluminium, chcemy zainspirować zmianę zachowań i pomóc w osiągnięciu 100% recyklingu puszek we wszystkich krajach. Dlatego zapraszamy wszystkich — konsumentów, władze lokalne, marki napojowe, czy organizatorów wydarzeń — aby połączyć siły i znaleźć lepsze sposoby na recykling, zwłaszcza kiedy przebywamy poza domem — mówi David Van Heuverswyn, dyrektor Every Can Counts Europe.
Pełna lista lokalizacji:
Ateny, Bari, Brazylia, Bruksela, Bukareszt, Budapeszt, Dublin, Graz, Kluż-Napoka, Kotor, Londyn, Marsylia, Sewilla, Praga, Utrecht, Wiedeń, Warszawa i Zrenjanin.
O Każda Puszka Cenna (ECC)
Każda Puszka Cenna (Every Can Counts) to wyjątkowe partnerstwo między producentami puszek do napojów i europejskimi producentami aluminium, które ma inspirować, zachęcać i umożliwiać ludziom recykling puszek po napojach, gdziekolwiek się znajdują, z naciskiem na konsumpcję poza domem. Inicjatywa Every Can Counts narodziła się w Wielkiej Brytanii w 2009 roku i obecnie posiada oddziały w 19 krajach Europy i Brazylii. Aktualnie jesteśmy wiodącym programem promującym recykling puszek po napojach. Współpracujemy z setkami partnerów na całym świecie, w tym Tour de France, MotoGP, karnawał w Rio, festiwal Exit, czy Męskie Granie, gdzie prowadzone są działania edukacyjne.
###
Kontakt dla mediów:
Jacek Wodzisławski, Prezes
Fundacja RECAL
Email: jacek.wodzislawski@recal.pl
Tel.: (+48) 605 100 390
Adrianna Piórkowska, Senior Account Executive
Fleishman-Hillard
Email: adrianna.piorkowska@fleishmaneurope.com
Tel.: (+48) 605 860 960