Animatorzy inicjatywy Każda Puszka Cenna po raz kolejny wzięli udział w największym wydarzeniu muzycznym w Polsce i jednym z czołowych w Europie. Pol’and’Rock Festival to trzy dni wypełnione muzyką graną przez łącznie 43 wykonawców, inspirujące dyskusje na Akademii Sztuk Przepięknych oraz strefa organizacji pozarządowych. Podczas tego kultowego festiwalu, animatorzy ze specjalnymi plecakami dbali o zbiórkę opakowań aluminiowych oraz edukację ekologiczną.
Przyjaźń, muzyka i środowisko
O wyjątkowości Pol’and’Rock Festival decyduje nie tylko sama skala wydarzenia, choć kilkaset tysięcy uczestników robi wrażenie. Najważniejszy jest klimat – każdy, kto choć raz był na Najpiękniejszym Festiwalu Świata wie, że panuje tu niezwykła atmosfera, którą idealnie opisuje hasło „Peace and Love” – oraz świetni wykonawcy. Wśród tegorocznych artystów znalazły się gwiazdy światowego formatu jak np. Biohazard, Apollo 440, Epica, ale także topowi polscy muzycy jak Brodka, Kwiat Jabłoni oraz, co ciekawe, debiutujący na tym festiwalu zespół Lady Punk.
Wydarzenia plenerowe z obszaru sztuki czy sportu doskonale łączą się z tematem recyklingu, a efektem takiego połączenia są zebrane puszki napojowe, które otrzymają nowe życie. Jesteśmy już na półmetku tegorocznego sezonu festiwalowego. Rok 2023 przede wszystkim stoi dla nas pod znakiem największych imprez muzycznych, w tym kultowego Pol’and’Rock Festival – opowiada Paweł Wiśnioch z Fundacji RECAL odpowiedzialnej za polską edycję kampanii Każda Puszka Cenna, promującej recykling puszek po napojach. – Bardzo cieszymy się, że Każda Puszka Cenna mogła dołączyć do podmiotów wspierających działania prowadzone w ramach Akademii Sztuk Przepięknych i edukować na tematy środowiskowe – dodaje.
W ramach ASP powstało największe w historii stoisko promujące kampanię Każda Puszka Cenna. Na przestrzeni poświęconej tematom środowiskowym powstały m.in. aż dwa wzory PIXELATY – pop-upowej instalacji, wykonane z aluminiowych puszek. Jeden z zaprezentowanych wzorów został przygotowany specjalnie na Pol’and’Rock i nawiązywał do motywów festiwalu – pacyfki i gitary. W ramach stoiska powstał także Canmagedon, czyli sportowy tor przeszkód nawiązujący do zamkniętego cyklu życia aluminiowej puszki napojowej, oraz pojemnik do głosowania przy pomocy puszek. Dodatkowo w ciągu trzech dni festiwalu w strefie ASP odbyły się panele dyskusyjne, poświęcone tematom takim jak „Każda Puszka Cenna”, „Recykling bez końca” oraz „Recykling na sportowo”. Wszystkim działaniom towarzyszyli oczywiście animatorzy kampanii zachęcający do zbiórki puszek do ich specjalnych plecaków oraz pojemników KPC, rozstawionych na terenie wydarzenia.
Piłki za puszki
Wszystkie zebrane przez uczestników festiwalu puszki po napojach przekazane zostały do recyklingu w ramach projektu „Piłki za puszki”. Odbioru i zagospodarowania dokonała firma CANPACK Recycling – Partner Logistyczny projektu „Piłki za Puszki”, realizowanego obecnie w ponad 150 lokalizacjach w Polsce. Pieniądze uzyskane ze sprzedaży puszek zebranych podczas Pol’and’Rock Festival, których wartość Fundacja RECAL zdecydowała się podwoić, przeznaczone zostały na zakup sprzętu sportowego. W ten sposób 25 piłek klasy treningowej do gry w siatkówkę i piłkę nożną trafi do placówek szkolnych z gminy Czaplinek, na terenie której odbył się Pol’and’Rock.
– Dziękujemy firmie CANPACK Recycling za jak zawsze profesjonalną obsługę – a kwestie zagospodarowania odpadów na tak dużym wydarzeniu to naprawdę wielkie wyzwanie. Cieszymy się, że nasza współpraca ma pozytywny wpływ. I to nie tylko na środowisko! Podczas wydarzenia wspólnie z festiwalowiczami zebraliśmy puszki, które otrzymają nowe życie, a równocześnie wsparliśmy utalentowane sportowo dzieci z regionu – mówi Jacek Wodzisławski, Prezes Zarządu Fundacji RECAL. – Jako Każda Puszka Cenna za priorytet stawiamy sobie współpracę z wydarzeniami, na których puszka jest opakowaniem dostępnym na miejscu, aby w praktyczny sposób wspierać jej powrót do nowego życia. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku powrócimy na Pol’and’Rock podczas jubileuszowej 30. edycji tego pięknego festiwalu – dodaje na koniec Jacek Wodzisławski.
###
Kontakt dla mediów:
Jacek Wodzisławski, Prezes
Fundacja RECAL
Email: jacek.wodzislawski@recal.pl
Tel.: (+48) 605 100 390
Adrianna Piórkowska, Senior Account Executive
Fleishman-Hillard
Email: adrianna.piorkowska@fleishmaneurope.com
Tel.: (+48) 605 860 960