(05-08-2025)

Rekordowa akcja „Każda Puszka Cenna” na Pol’and’Rock Festival!

Fundacja RECAL w ramach inicjatywy „Każda Puszka Cenna” zorganizowała największe wydarzenie plenerowe w swojej 30-letniej historii we współpracy z Kompanią Piwowarską – właścicielem marek piwnych Lech oraz Tyskie. Podczas Pol’and’Rock Festiwal i OFF Festival Fundacja promowała selektywną zbiórkę aluminiowych opakowań, przygotowując uczestników do nadchodzącego w Polsce systemu kaucyjnego.

W dniach 31 lipca – 2 sierpnia na lotnisku Broczyno k. Czaplinka we współpracy z marką Tyskie Fundacja RECAL, przygotowała liczne atrakcje dla uczestników Pol’and’Rock Festival w ramach inicjatywy „Każda Puszka Cenna”. Osoby, które w strefie Tyskie zwróciły do specjalnego puszkomatu 6 niezgniecionych puszek po napojach, miały możliwość odebrać bezpłatne kupony na Tyskie Zero w wersji puszkowanej, funkcjonalne zakrywki na puszki oraz cieszące się największym zainteresowaniem festiwalowe bandany Tyskie. Warto dodać, że akcja prowadzona z marką piwną Tyskie nawiązywała do hasła „Nie gnieć się i bądź na TY” i miała na celu edukację uczestników w zakresie zasad selektywnej zbiórki i promowanie zbliżającego się systemu kaucyjnego w Polsce. Dzięki zaangażowaniu festiwalowiczów udało się zgromadzić dużą liczbę puszek zgodnie z zasadami recyklingu w systemie kaucyjnym.

Dostrzegliśmy w inicjatywie Każda Puszka Cenna wyjątkowy potencjał promocyjny zbiórki puszek, które wprowadzamy do obrotu podczas dużych wydarzeń plenerowych. Tegoroczną współpracę realizujemy w kontekście nadchodzącego wielkimi krokami systemu kaucyjnego. Stąd decyzja o współpracy Każda Puszka Cenna z marką Tyskie podczas Pol’and’Rock Festival oraz marką Lech podczas OFF Festival. Tylko podczas Pol’and’Rock zebraliśmy i przekazaliśmy do recyklingu około 1 500 kg puszek, czyli blisko 100 000 sztuk tych cennych opakowań. Dla nas każda puszka jest cenna – powiedział Grzegorz Adamski, Menedżer ds. Public Affairs i Zrównoważonego Rozwoju w Kompanii Piwowarskiej S.A.

Ponadto do specjalnego puszkomatu festiwalowicze wrzucili 7 770 niezgniecionych puszek. Na segregujących czekało również 20 dużych, stalowych koszy opróżnianych regularnie przez śmieciarkę firmy ATF Polska, 3 kosze do głosowania pustymi puszkami oraz 15 animatorów, którzy mieli ze sobą plecaki do zbierania puszek. Animatorzy aktywnie angażowali uczestników, prowadząc inspirujące rozmowy i edukując ich o znaczeniu odpowiedzialnego gospodarowania odpadami. Jednym z najbardziej efektownych elementów na festiwalu była pop-artowa instalacja złożona z 2 000 sztuk niezgniecionych puszek.

Wydarzenie było również wyzwaniem logistycznym ze względu na plenerowy charakter.

– Sukces zbiórki podczas Pol’and’Rock Festival napawa optymizmem. To nasza pierwsza realizacja w modelu plenerowym „out of home”, przeprowadzona we współpracy z inicjatywą Każda Puszka Cenna, marką Tyskie i firmą RVM Systems. Była to zbiórka automatyczna, a odzyskany surowiec – dzięki selektywnej zbiórce u źródła – cechuje się wysoką jakością. Cieszy nas, że konsumenci chętnie korzystają z technologii, bo to ona będzie wspierać system kaucyjny w osiąganiu celów zarówno zbiórki, jak i recyklingu – powiedział Jakub Ogórek, Prezes Polskiego Systemu Kaucyjnego S.A.

Fundacja RECAL od lat jest jednym z kluczowych organizatorów działań na rzecz recyklingu w Polsce, a jej inicjatywy zyskały szerokie uznanie zarówno wśród uczestników różnych wydarzeń, jak i partnerów biznesowych.

Dzięki współpracy z marką piwa Tyskie skala naszych aktywności podczas Pol’and’Rock Festival była rekordowa, a do tego doszły równolegle działania podczas OFF Festival we współpracy z marką Lech. To wszystko dzięki 30-letniemu doświadczeniu Fundacji RECAL, która aktywnie oraz wielowątkowo wspiera zbliżający się system kaucji na metalowe puszki do napojów – komentuje Jacek Wodzisławski, Prezes Zarządu Fundacji RECAL.