Każda Puszka Cenna dzięki współpracy z marką Lech zadbała o selektywną zbiórkę i recykling puszek podczas jednej z najważniejszych imprez muzycznych na festiwalowej mapie Polski. Wydarzenie Tauron Nowa Muzyka Katowice odbyło się w dniach 19-22 czerwca 2025 r., a festiwalowicze chętnie wrzucali opakowania do specjalnych plecaków i pojemników na puste puszki, korzystali ze specjalnego kosza do głosowania puszkami oraz fotografowali się na tle instalacji wykonanej z niezgniecionych puszek Lecha.
– Z perspektywy dużego producenta napojów, w tym bezalkoholowych wariantów Lech Free, wejście kaucji na puszki wymaga znaczącej zmiany zachowania konsumentów. Dlatego naszym tegorocznym hasłem przewodnim jest: „WyLuzuj, nie zgniataj”, a dzięki współpracy z Każda Puszka Cenna stworzyliśmy spójny przekaz odnośnie niezgniatania aluminiowych puszek po napojach. Działania prowadzone podczas Tauron Nowa Muzyka Katowice to nasza kolejna inicjatywa odpowiedzialnościowa w Kompanii Piwowarskiej – powiedziała Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju z Kompanii Piwowarskiej SA.
– Tauron Nowa Muzyka Katowice to wydarzenie, z którym w tym roku współpracowaliśmy po raz pierwszy w naszej dosyć bogatej historii festiwalowej. To również pierwsze tegoroczne wydarzenie, na którym Każda Puszka Cenna prowadzi działania wraz z marką Lech. Połączyliśmy siły, bo przed nami ostatnie kilka miesięcy do startu systemu kaucyjnego obejmującego m.in. puszki po napojach. Edukujemy „w przód” o systemie kaucyjnym, ale też zadbaliśmy, aby wszystkie niezgniecione oraz zgniecione puszki zebrane na Tauron Nowa Muzyka Katowice trafiły do recyklingu. Przy okazji bawiliśmy się przy muzyce takich gwiazd jak Zamilska, Francesco Tristano oraz Avtomat – podkreśla Paweł Wiśnioch z inicjatywy Każda Puszka Cenna.