Wszystkie placówki edukacyjne zainteresowane udziałem powinny przesłać wypełnione zgłoszenie do Programu „Szkolne i przedszkolne projekty recyklingowe”. Wówczas otrzymują nieodpłatnie zestaw materiałów edukacyjnych, pomagający w organizacji zajęć na temat recyklingu. Są to: pakiet edukacyjny (przedszkole lub szkoła) oraz dodatkowo kartonowe pojemniki i worki na puszki, plakaty. W zamian oczekujemy jedynie krótkiego podsumowania działań recyklingowych. Na raporty ze zdjęciami czekamy do końca roku szkolnego.
Sprawne funkcjonowanie Programu na terenie całej Polski zapewnia współpraca z lokalnymi partnerami, m.in. samorządami terytorialnymi, firmami komunalnymi i organizacjami pozarządowymi, które stają się koordynatorami Programu na swoim terenie. Wraz z nimi Fundacja organizuje seminaria szkoleniowe dla nauczycieli oraz konkursy, zapewniając w ten sposób, oprócz wspomnianych materiałów.
Wraz z zakończeniem Programu każdorazowo przed końcem roku szkolnego placówki przesyłają raporty z całorocznej działalności. Zawierają one opisy ciekawych przedsięwzięć, np. przedstawień teatralnych, wycieczek, dyskotek, a nawet zakupów sprzętu do szkolnych pracowni, realizowanych w ramach akcji puszkowej bądź też finansowanych pieniędzmi uzyskanymi w skupie ze sprzedaży pozbieranych alu-puszek.
Dodatkową pomocą dydaktyczną jest spektakl teatralny „Ala na tropach recyklingu”. To już trzecia część przygód Ali realizowana w kontekście recyklingu opakowań, a w szczególności tych aluminiowych. Mówi m. in. o selektywnej zbiórce opakowań prezentując wartości takie jak przyjaźń, pogoda ducha oraz aktywność fizyczna. A przede wszystkim to przygody Alugatora, Ali i Jarka. Ze szczegółami spektaklu można zapoznać się TUTAJ.
Przygotowaliśmy również trzy słuchowiska o przygodach Ali i Pusi – CZYTAJ DALEJ.