(01-10-2021)

Animatorzy programu Każda Puszka Cenna wspólnie z Męskim Graniem dali puszkom nowe życie

Animatorzy inicjatywy Każda Puszka Cenna odwiedzili finał trasy Męskie Granie, by razem z wielbicielami muzyki wpierać zbiórkę opakowań aluminiowych. Wszystkie zebrane puszki zostaną poddane recyklingowi i już niebawem wrócą na półkę sklepową. Żywiec, nie był w tym roku jedynym przystankiem na trasie programu Każda Puszka Cenna.

Podczas tegorocznego finału organizowanej przez Grupę Żywiec trasy Męskie Granie młodzi animatorzy programu Każda Puszka Cenna krążyli między uczestnikami koncertu, zbierając puszki po napojach do specjalnych kolorowych plecaków oraz edukując na temat zasad selektywnej zbiórki. Dodatkowo na terenie wydarzenia pojawiły się specjalne pojemniki, do których uczestnicy także mogli wrzucać opakowania aluminiowe.

– Jak pokazują badania przeprowadzone w ramach inicjatywy Każda Puszka Cenna, chcemy przestrzegać zasad selektywnej zbiórki, ale często przeszkodą jest niedostateczna infrastruktura. My wychodzimy tym problemom naprzeciw, zapewniając uczestnikom imprez plenerowych możliwość przekazania opakowań po napojach do recyklingu – podkreśla Bartłomiej Wojdyło, Członek Zarządu Fundacji RECAL odpowiedzialnej za polską edycję kampanii Każda Puszka Cenna.

Bardzo cieszymy się, że wspólnie z animatorami programu Każda Puszka Cenna daliśmy drugie życie naszym opakowaniom podczas Męskiego Grania w Żywcu. Ta współpraca to część szerszych działań podejmowanych przez Grupę Żywiec po to, żeby każde opakowanie mogło zostać ponownie użyte lub poddane recyklingowi. W ten sposób nawet małe działania konsumentów, przynoszą duża zmianę z korzyścią dla środowiska – dodaje Magdalena Brzezińska, dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Żywiec.

Celem inicjatywy Każda Puszka Cenna jest inspirowanie do recyklingu puszek po napojach oraz zwiększanie świadomości społecznej z zakresu gospodarki odpadami. Akcja zachęca do dbałości o środowisko zwłaszcza podczas aktywności w przestrzeni publicznej. Tego lata, animatorzy ze specjalnymi plecakami byli obecni na najpopularniejszych imprezach plenerowych, umożliwiając wygodną i ekologiczna zbiórkę opakowań aluminiowych.

Festiwale i wydarzenia sportowe to nie jedyne miejsca działań Każda Puszka Cenna. W tym roku, po raz pierwszy w historii, jednocześnie w 15 krajach i 19 miastach przeprowadzona została mobilna kampania recyklingowa. Animatorzy programu Każda Puszka Cenna pojawiali się w popularnych miejscach rekreacji. W Polsce na trasie kampanii pojawiły się takie miasta jak Wrocław, Poznań, Sopot czy Kraków.

– Segregacja odpadów i ich ponowne wykorzystanie jest kluczowe dla redukcji ilości odpadów i przyszłości naszej planety. Dlatego cieszę się, że akcja Każda Puszka Cenna pojawiła się również we Wrocławiu – mówi Jacek Sutryk, Prezydent Wrocławia. – W naszym mieście zachęcamy również wszystkich do życia w duchu less oraz zero waste, tak, by produkować mniej śmieci. O tym, jak można ponownie wykorzystać z pozoru niepotrzebne rzeczy pokazujemy w ramach naszej kampanii „Wrocław nie marnuje” – dodaje Jacek Sutryk.

EKOlogiczny Jarocin to hasło, które przyświeca naszym działaniom od lat. Mieszkańcy naszej gminy są coraz bardziej świadomi zachowań proekologicznych, także potrzeby segregacji odpadów i możliwości recyklingu.  Staramy się prowadzić szeroko rozumianą edukację w tym zakresie.  W te działania doskonale wpisała się akcja Fundacji RECAL „Każda puszka cenna”. Obecność wolontariuszy w czasie, kiedy odbywał się u nas Jarocin Festiwal pozwoliła tę edukację rozszerzyć na cały kraj, bo gościliśmy tysiące ludzi z całej Polski – podkreśla Adam Pawlicki, Burmistrz Jarocina.

Entuzjazm z jakim spotkała się kampania, nazwana European Recycling Tour sprawił, że już trwają prace nad podobną, ale jeszcze silniejszą kampanią w przyszłym roku.

###

O programie Każda Puszka Cenna

Zapoczątkowana w 2009 roku w Wielkiej Brytanii inicjatywa Every Can Counts (Każda Puszka Cenna) jest uważana za wiodący program promujący recykling puszek napojowych w całej Europie. Ma na celu zainspirowanie do recyklingu puszek po napojach, zwłaszcza poza domem – na przykład w biurze, ale także w dowolnym miejscu: w parkach, podczas festiwali i wydarzeń sportowych, w szkołach i na uniwersytetach. Dziś inicjatywa jest obecna w 19 krajach. W Polsce projekt Każda Puszka Cenna jest realizowany przez Fundację RECAL, która prowadzi akcje zachęcające do recyklingu opakowań aluminiowych. Więcej informacji na stronie www.kazdapuszkacenna.pl.

     

Kontakt dla mediów:

Bartłomiej Wojdyło, Członek Zarządu
Fundacja RECAL
Email: bartlomiej.wojdylo@canpack.com
Tel.: (+48) 695 271 516

Anna Jankowska, Account Director
Fleishman-Hillard
Email: anna.jankowska@fleishmaneurope.com
Tel.: (+48) 605 988 985