Informacje Branżowe

(19-09-2022)

Fundacja RECAL wspiera zbiórkę aluminiowych tubek w salonach fryzjerskich

Fundacja RECAL, promująca recykling aluminiowych opakowań w Polsce, nawiązała współpracę partnerską z ALLTUB Group. Dzięki temu największy na świecie producent tubek aluminiowych wesprze zbiórkę tych opakowań wykorzystywanych przez branżę beauty w Polsce. Po raz kolejny w zbiórkę aluminiowych tubek wykorzystywanych przez branżę beauty zaangażowała się także marka Kemon, która w ubiegłym roku wspólnie z Fundacją RECAL zainicjowała akcję „Używam – Oddaję – Dbam o ekologię!”.

(14-09-2022)

Ogólnopolska Konferencja „Ochrona Środowiska w Nowej Rzeczywistości” – 21.09.2022 r.

21 września 2022 r. odbędzie się Ogólnopolska Konferencja „Ochrona Środowiska w Nowej Rzeczywistości” to strategiczne spotkanie profesjonalistów. Fundacja RECAL objęła wydarzenie patronatem.

(06-09-2022)

Podczas koncertów Męskiego Grania nie tylko się bawimy!

Tradycją trasy koncertowej Męskiego Grania stał się już udział Grupy Żywiec w projekcie Każda Puszka Cenna, realizowanej przez Fundację Recal. Podczas tegorocznych koncertów zebraliśmy ok. 40 tysięcy puszek, czyli 480 kg aluminium, które trafi do recyklingu.

(31-08-2022)

XIX Konferencja Polskiego Związku Pracodawców Przemysłu Aerozolowego – 27.09.2022

Po przerwie spowodowanej pandemią wracamy, aby odpowiedzieć na bieżące potrzeby branży aerozolowej w Polsce. W trakcie XIX Konferencji PZPPA będziemy rozmawiać o wpływie aktualnej sytuacji prawnej i politycznej na rynek krajowy oraz rynki zagraniczne. Poruszymy kwestie związane z sankcjami, eksportem i strategiami rozwoju. Zaproszeni eksperci skupią się również na bezpieczeństwie, recyklingu oraz ochronie środowiska w kontekście wymagań najnowszych standardów dotyczących pełnego cyklu życia produktu aerozolowego.

(24-08-2022)

125 tysięcy wyjątkowych puszek dostanie drugie życie [ENG]

For English version scroll below Kilkadziesiąt tysięcy napojów izotonicznych już trafiło do sportowców z Polski, Słowacji, Czech i Łotwy w ramach działań promujących zdrowy tryb życia i recykling opakowań aluminiowych. Każda aluminiowa puszka po wypitym napoju została poddana recyklingowi. Fundacja na rzecz odzysku opakowań aluminiowych RECAL w ramach inicjatywy Każda Puszka Cenna połączyła siły z producentem napojów Krynicą Vitamin.

(30-06-2022)

Zwiększamy zasięg projektu „Piłki za Puszki”

Ideą projektu jest połączenie dwóch ważnych aspektów zrównoważonego rozwoju: sportu i ochrony zasobów naturalnych. Aktywność fizyczna pozwala zachować zdrowie społeczne każdego z nas, a recykling oszczędza zasoby naturalne, jak również przyczynia się do utrzymania środowiska w dobrej kondycji. Obie idee stanowią myśl przewodnią projektu „Piłki za puszki”.

(10-06-2022)

Każda Puszka Cenna (Every Can Counts) przeprowadziła międzynarodową akcję promującą recykling w 19 krajach i publikuje nowe badania dotyczące zachowań konsumentów.

Po ubiegłorocznej udanej trasie promującej recykling, program Każda Puszka Cenna podwaja swoje wysiłki, organizując inspirującą akcję, po raz pierwszy wykraczającą poza granice Europy. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości w zakresie recyklingu. Jednocześnie Każda Puszka Cenna publikuje ciekawe wyniki nowych badań dotyczące postaw i zachowań związanych z recyklingiem.

(02-06-2022)

Oświadczenie odnośnie zapowiedzi objęcia puszek systemem kaucyjnym

Zapowiedziane przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska w dniu 2 czerwca 2022 r. włączenie aluminiowych puszek po napojach o pojemności do 1 lita do systemu kaucyjnego oznacza, że pominięte zostały alternatywne, a co ważne tańsze i bardziej efektywne scenariusze wzrostu poziomu recyklingu opakowań aluminiowych w Polsce. Przypomnijmy – poziom recyklingu puszek po napojach od lat przekracza 80%, a wszystkich opakowań aluminiowych wynosi ok. 60-65% wobec wymaganych przepisami unijnymi 50%.

(16-05-2022)

Recykling aluminium – w kierunku zamknięcia obiegu

Powodem powstania tej publikacji jest potrzeba rzetelnego opisania stanu gospodarki odpadami opakowań z aluminium, którymi od ponad 25 lat zajmuje się Fundacja RECAL. Gospodarki odpadami, którą obecnie cechuje brak spójnych danych, nieprecyzyjnych szacunków i wykluczających się informacji – to rzeczywistość, z którą mierzy się wielu uczestników tego rynku w Polsce.

(11-05-2022)

Dzień Bez Śmiecenia, ale z jakością!

Dzień Bez Śmiecenia, kampania edukacyjna realizowana przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań ma już 16 lat. Podczas Dnia Bez Śmiecenia edukujemy społeczeństwo na temat odpowiedniej segregacji odpadów, ekologicznego stylu życia, odpowiedzialnych wyborów, które pozwolą cieszyć się pięknym, zdrowym środowiskiem nam i przyszłym pokoleniom.

1 4 5 6 7 8